donderdag 2 april 2015

Een viering op zijn paasbest!


Vandaag is op De Tweeklank het paasfeest gevierd. 's Ochtends in de Barbarakerk in Vreeswijk, met alle leerlingen en natuurlijk ook ouders, familie en vrienden. Er werd gezongen en een versje voorgelezen. Leerlingen uit groep 7 en 8 vertelden over het paasverhaal. Daarna hebben leerlingen uit alle klassen het eerste krat met (paas) ontbijt artikelen gevuld. Groep 6 vertelde ons waarom: de Voedselbank helpt door voedsel uit te delen aan mensen die dit nodig hebben. 's Middags haalden medewerkers van de Voedselbank in totaal 10 goed gevulde kratten op bij de Tweeklank. Zij waren erg blij met deze bijdrage. 

Maar er gebeurde meer! In alle klassen zijn paas activiteiten georganiseerd. En geheel volgens traditie deed elke klas de eitje-tik wedstrijd. Dit was een vrolijke boel, en nog spannend ook! De klassewinnaar die het langst zijn ei wist heel te houden, mocht 's middags in de finale zijn klas vertegenwoordigen. Na een spannende finale bleek Frederika uit groep 6 de echte eitje-tik schoolkampioen! Ook de juffen en meesters gingen onderling de strijd aan. Hierbij werd meester Theo de welverdiende winnaar.   

Tot slot heeft de paashaas in alle klassen eitjes uitgedeeld. Deze haas was een week eerder geselecteerd in een  ‘Paashaas contest’ waarin 12 kinderen uit groep 7 en 8 hun echte paashaas-skills hebben laten zien. Celine mocht zich daarna de schoolpaashaas voor 2015 noemen.    

Met een lekker chocolade ei op zak, zijn de kinderen nu vrij en gaan van een lang weekend genieten. We wensen iedereen een zonnig en gezellig pasen!   


Hieronder met foto's nog een kleine sfeerimpressie.

In de ochtend met alle kinderen in de Barbarakerk 

Onze Paashaas Celine! 
We liepen met een heerlijk zonnetje naar de kerk en weer terug.
Wat een geluk...!

De eitje tik wedstrijk was spannend!
Hier tikken de winnaars van beide kleuterklassen


Ook de juffen en meesters hadden een eigen competitie.
Onder luid gejuich mocht meester Theo zijn trofee in ontvangst nemen! 







0 reacties:

Een reactie posten